رفتن به مطلب

وسترن دیجیتال به تکنولوژی 4 بیت به ازای هر سلول در تراشه های 3D NAND دست یافت !!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

1.thumb.jpg.fd02a922d174f029ff150f2cc2fc6adb.jpg

 

گروه وسترن دیجیتال امروز اعلام کردموفق به دست یابی تکنولوژی 4 بیتی به ازای هر سلول ،درمعماری تراشه های حافظه64 لایه 3D NAND و BiCS3 شده است .این شرکت در گذشته نیز موفق به دست یابی به تکنولوژی 4بیت به ازای سلول در تراشه های 2D NAND شده است .این کمپانی در حال حاضر با استفاده از قابلیت  عمیق یکپارچه سازی عمودی با توجه به تکنولوزی X4 برای تراشه های 3D NAND درصدد تجاری سازی و توسعه آن است .با استفاده از این روش درهرپردازش سیلیکون ویفرمهندسی شده، هر تراشه برای ارائه 16 سطح داده متمایز شده ، یک پشته ذخیره سازی جهت مدیریت حافظه کلی سیستم به آن تخصیص میدهد.با استفاده از تکنولوژی BiCS3 X4 ،میتوان تا ظرفیت 768 گیگابیت راتنها بر روی یک تراشه ذخیره کرد،که این مقدار حدود 50 درصد نسبت ظرفیت 512 گیگابیت نسل قبل با استفاده از فناوری 3 سلول به ازای هربیت X3، بیشتر است.کمپانی وسترن دیجیتال، در ماه آگوست امسال در شهر Santa Clara ایالت کالیفرنیا ،نمونه هایی از محصولات قابل حمل و درایوهای حالت جامد SSD و حتی حافظه های فلش خود را با استفاده از این فناوری، به نمایش خواهد گذاشت.

به گفته معاون اجرایی کمپانی وسترن دیجیتال یعنی دکترSiva Sivaram: "توسعه فناوری BiCS3 با استفاده از قابلیت X4 بسیار مورد توجه کمپانی وسترن دیجیتال قرار گرفته است،زیرا نشان دهنده پیشگام شدن ما درفناوری های NAND flash است.این باعث میشود تا ما راه حل های نوین ذخیره سازی را به مشتریان خود ارائه بدهیم "او همچنین اضافه میکند "قابل توجه ترین موارد در جنبه ذخیره اطلاعات امروزی،استفاده از تکنیک های نوآورانه با استفاده از معماری X4 (  4 بیت به ازای هر سلول) است، که اجازه میدهد فناوری BiCS3 X4 قابلیتهای عملکردی مشابه و یا حتی بهتر از BiCS3 X3 را ارائه دهد.محدود کردن شکاف عملکرد بین فناوریهای X3 و X4 بسار مهم است .قابلیتهای تقسیم بندی ،در طول چند سال آینده برای ما،باعث میشود پذیرش گسترده تری از فناوری X4 را بدست آوریم".

این دستاورد آخرین میراث طولانی مدت این شرکت،در زمینه نوآوری حافظه های فلش،از جمله فناوریهای چند لایه سلولی (MLC) با استفاده از 2 بیت و یا 3بیت به ازای هر سلول است .کمپانی وسترن دیجیتال امیدوار است تا با استفاده از تکنولوژی 3D NAND X4 ، بتواند کاربردهای چندگانه ،که توانایی پشتیبانی واستفاده از ظرفیت های بالای X4 را دارند، به خوبی پشتیبانی نماید. باید نگاه به این فناوری باید انتظار تولید تراشه های 3D NAND را در ظرفیت های 96 لایه BiCS4 را با استفاده از فناوری X4 داشته باشیم.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

وسترن دیجیتال همیشه برند محبوب من برای ذخیره سازی بوده و خواهد بود، دستیابی به فن آوری های جدید توسط این شرکت برای من خوشحال کننده هست... :-)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا این فناوری باعث ارزون شدن Ssd ها میشه یا نه؟ اگه نمیشه میخوام صد سال نیاد تو بازار:14_relaxed::14_relaxed::14_relaxed:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، GRANDAM گفته است :

حالا این فناوری باعث ارزون شدن Ssd ها میشه یا نه؟ اگه نمیشه میخوام صد سال نیاد تو بازار:14_relaxed::14_relaxed::14_relaxed:

هیچ وقت توی کشور ما قیمت  SSD  پایین نمیاد

ویرایش شده توسط nasabam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...